Dirección del CHAT


El Blog no se hace responsable por las opiniones emitidas en este espacio. Los comentarios aquí publicados son responsabilidad de quién los escribe.

martes, 21 de julio de 2009

Otro fraude de Pemex

Fuente: Puebla Hoy
VeracruzHOY.- La península de Yucatán corre el terrible riesgo de quedar en desabasto de combustible para sus plantes termoeléctricas tras la compra fraudulenta que mediante licitación efectuó PEMEX-Refinación de un barco italiano que no cumple con los requerimientos de la empresa.

Lo anterior fue advertido de manera tajante, en entrevista exclusiva para yucatanalamano.com, por el Ing. Enrique Pacheco George, secretario general de la Organización Sindical de Oficiales de Máquinas de la Marina Mercante Nacional.

Según el entrevistado, PEMEX-Refinación convocó la Licitación Pública Nacional número 18576057-006-09 para la contratación de un barco para transportar combustóleo pesado, mismo que es utilizado en las plantas termoeléctricas de la Península de Yucatán, para generar energía eléctrica.

Así las cosas, de “manera amañada y tendenciosa se le dio el fallo a la embarcación de bandera Italiana ANGIMAR, del tipo de embarcación especializado para el transporte de productos petroquímicos y construcción regular. El problema es que los requerimientos de la capacidad de carga son de mil 500 barriles por hora, pero el navío contratado únicamente puede cargar 500 en 60 minutos, lo que reduce al 33.33 por ciento la capacidad de operación”.

Además de eso, el barco sólo puede trasportar un total de mil 200 barriles, lo que ni siquiera representa una hora de trabajo requerido de manera regular.

Pacheco George explicó que la contratación de esa embarcación, además de violentar las normas de licitación nacionales, representa un serio problema para el sureste del país, ya que se corre el riesgo de quedar sin energía.

“Esto es un fraude más a PEMEX-Refinación, a la Comisión Federal de Electricidad y a los mexicanos en general”, remarcó el entrevistado quien expuso que no nos deberá extrañar que empiecen los apagones en toda la península.

Por último, el líder marino denunció que “para tapar el ojo al macho, PEMEX-Refinación ha tenido que movilizar combustible con otros barcos contratados bajo su costo, ante la mirada atónita de todos nosotros que aún no asimilamos los daños y repercusiones que tendrá este fraude a la nación”, concluyó.fd

Sardinero lleva hundido un mes

Fuente: Ensenada net
Por Elizabeth Vargas

Desde hace un mes un barco sardinero se encuentra hundido en las inmediaciones de la Joya, luego que el exceso de peso de la red, provocó que se fuera de lado (pantoqueara) hundiéndolo de inmediato.

El barco es el Propemex DP 35 del Puerto de El Sauzal, y matriculado en Guaymas, el cual se encontraba pescando sardinas cuando ocurrió el percance la madrugada del 20 de junio.


La embarcación es propiedad de la Pesquera Villalobos y se encuentra en proceso de ser reflotada por parte de la Aseguradora General de Seguros S.A de C.V.


La embarcación se pretende reflotar actividad que iniciaron el primero de julio que empezaron las labores de rescate, asimismo sacar el combustible que la nave aun tiene a bordo y que es de 2 mil 500 litros.


La embarcación tiene un arqueo bruto de 119 toneladas, con capacidad de carga para 35 toneladas, eslora de 24 metros y 6 de manga.


La nave se hundió en una zona de pesca, con una profundidad promedio de 15 metros por lo que los pescadores que llevaba a bordo, fácilmente se pusieron a salvo cuando sucedió el percance.


Actualmente alrededor de la embarcación hay operativos por parte de la Armada de México, Capitanía de Puerto, la misma empresa y otras autoridades responsables de la seguridad en la zona.

Cambio en la Capitanía de Puerto de Progreso

Fuente: Diario de Yucatán
PROGRESO.— En punto de las 13 horas y después de un año de estudios en este y otros países, el capitán de marina Cristóbal González Flores reasumió ayer la titularidad de la Capitanía de Puerto regional con sede en esta ciudad.

El funcionario federal recibió de nuevo las oficinas y el mando general de la institución de manos del Capitán de Altura, Gaspar Cimé Escobedo, luego de breve ceremonia protocolaria realizada en el despacho general.

Cimé Escobedo, quien estuvo al frente de la institución durante la ausencia de González Flores, retornará a sus labores cotidianas en la Capitanía de Puerto de Yucalpetén.

Ayer, el capitán Cristóbal González señaló que durante todo un año cursó la Maestría en Seguridad Nacional en el Centro de Estudios Superiores Navales de la capital del país.

Durante sus estudios cursó diferentes asignaturas sobre seguridad nacional, prevención del terrorismo y combate al narcotráfico, puertos, marina mercante y otras áreas.
Viajes al extranjero

El entrevistado indicó que también realizó estancias académicas en el extranjero: en Washington, EE.UU.; Halifax, Canadá; Valparaíso, Chile; Brasilia y Río de Janeiro, en Brasil, y en Bogotá y Cartagena de Indias, en Colombia.

Durante la maestría, explicó, fue el único representante que participó por la Secretaría de Comunicaciones y Transportes, y estuvo acompañado de otros representantes de la Secretaría de la Defensa Nacional (Sedena), Secretaría de Marina-Armada de México (Semar), Centro de investigación y Seguridad Nacional (Cisen), la Secretaría de Relaciones Exteriores (SRE) y otras dependencias del gobierno federal.

Protegerán SCT y Semar aguas y puertos marítimos mercantes

Esto es debido a la firma a escondidas del congreso que firmo Fox con Canada y USA en 2005, con el pretexto del terrorismo, parte del TCL Plus (ASPAN).......más control y presupuesto para los boludos.....
Fuente: SDP
México, 20 Jul (Notimex).- Las secretarías de Marina y de Comunicaciones y Transportes informaron los pormenores del convenio firmado el 1 de junio pasado para vigilar y proteger las aguas y puertos marítimos mercantes del país.


La Secretaría de Marina-Armada de México (Semar) detalló algunos de los puntos sobresalientes de ese convenio promovido por el Ejecutivo federal como parte de la estrategia para sumar y coordinar esfuerzos entre las autoridades marítimas.


El acuerdo reiteró que la autoridad marítima está representada por los mandos territoriales, es decir regiones, zonas y sectores navales, por parte de la Armada de México y por las capitanías de puerto de la Secretaría de Comunicaciones y Transportes (STC).


Con base en ello, las acciones que realizan ambas secretarías como autoridad marítima tendrán como objetivo fortalecer el control y la vigilancia de los puertos y costas mexicanas.


Los diferentes mandos territoriales de la Armada de México apoyarán a las capitanías de puerto con el fin de que éstas incrementen su capacidad operativa y mejoren la eficiencia de sus acciones de vigilancia, supervisión e inspección.


Para ello la Semar comisionará a personal naval en la Dirección de General de Marina Mercante y en las capitanías de puerto, con el propósito de que se compenetre con las actividades y procedimientos que realiza la Marina Mercante.


La Semar aplicará un curso que impartirá la Dirección General de Marina Mercante para capacitar al personal de capitanes y oficiales de la Armada de México en las funciones que se realizan en las capitanías de puerto.


Las dos dependencias analizarán cómo opera la base de datos del Registro Público Marítimo Nacional para tener la información y documentación requerida durante el proceso de verificación e inspección de embarcaciones, tanto en puerto como en la mar.

Port management says longshoring shift issues tied to money, not gender

Union and port officials deny allegations of sexual discrimination

Source:By Richard J. Dalton Jr., Vancouver Sun

Management at Port Metro Vancouver and a local union deny allegations of sex discrimination made in complaints a female worker filed earlier this year with the Canadian Human Rights Commission.

Leslie Palm said in the complaints that weekend hours handling bins of pulp went to male workers, even though she was qualified to do the work.

She said in an interview with The Vancouver Sun that she usually drove a forklift handling steel but also could move around pulp and lumber.

The pulp work is sought-after because workers can finish after several hours but get nine hours' pay. Palm wanted to handle pulp on weekends. But the male workers, some with lower seniority, "wanted the first crack at the premium shifts -- Saturday and Sunday -- and I got what was left," Palm said.

Palm filed separate complaints against the International Longshore and Warehouse Union local 500; The BC Maritime Employers Association, which dispatches and can discipline workers; Western Stevedoring, the shipping company where Palm worked; and two male co-workers.

Gordie Westrand, president of the International Longshore and Warehouse Union local 500, said there is no basis to her allegations. "And other than that I can't comment further because it's before the courts," he said.

In an earlier interview, Westrand said the union won't tolerate sexual harassment.

Andy Smith, president and CEO of the BC Maritime Employers Association, said Palm and a male co-worker, who was a casual, handled steel but both could move pulp as well. Yet both were denied the pulp work.

Smith said the steel and pulp workers had agreed among themselves how to distribute the work and that the allocation didn't discriminate against Palm as a woman. Rather, it was just a matter of the pulp workers wanting the work for themselves, he said. He said union workers often complain about their seniority not being respected in terms of getting work.

"We dispute this has anything to do with sex or gender," he said. "This has to do with money." Smith said the employer association does not condone sex discrimination or harassment and disciplines workers for sexual harassment.

He said he estimates that management disciplines employees at two to three times the rate of a construction site or heavy-industry workplace. "We have a level of oversight of the workplace dealing with a pretty rough-and-tumble group of people," he said.

rdalton@vancouversun.com

Otra visión sobre la navegación segura

Fuente: Nuestromar
Un artículo publicado en LA NACION abrió el debate sobre los márgenes de seguridad y los roles del capitán y del práctico.

Hace unos días, leí un artículo en este suplemento, en el que la abogada Nélida Beatriz Angelotti analiza las facultades de los prácticos en relación con los márgenes de seguridad, las facultades de la autoridad marítima y la interpretación dada por un fiscal respecto del artículo 190 del Código Penal, y su análisis al respecto.

Creo que es necesario analizar el fin último del derecho de la navegación: la seguridad de la vida en el mar, garantizado por el Código Penal.

Nuestra ley de la navegación se basa en tratados y convenciones internacionales y privilegia la seguridad de la navegación, en que lo primero que debe preservarse es el buque, luego la tripulación y, por último, la carga.

Esto se refleja, en relación con el capitán (artículos 120 y 121 de dicha ley), quien, cuando se encuentra en navegación, no está obligado a obedecer orden alguna, aunque provenga del propietario o armador, sobre las decisiones que debe tomar en beneficio del buque, salvo las emanadas de la autoridad marítima, que tengan ese fundamento. Si el buque se mantiene al menos a flote, va de suyo que la totalidad o la mayoría de los tripulantes habrán de salvarse.

Las facultades de la autoridad marítima, Prefectura Naval, surgen de los artículos 31, 32, 89 y 91 (ley de navegación) que la autorizan para limitar o prohibir la navegación en aguas jurisdiccionales, en particular en los canales, que es el caso que nos ocupa, cuando la seguridad se encuentra en peligro potencial.

La redacción del citado artículo no es originaria del Código Penal de 1921, que fue modificado por la ley 17.567 y establece efectivamente que será reprimido el que a sabiendas ejecutare cualquier acto que ponga en peligro la seguridad de una nave. No se habla de "estrago doloso".

El artículo guarda relación con el derecho de la navegación, esto es, la seguridad del buque. El capitán, como el práctico, son los responsables de esa seguridad y, como tales, están condicionados, en las situaciones en que ella esté en riesgo, a acatar las órdenes de la autoridad marítima.

El bien jurídico protegido no es la seguridad común. El capítulo II expresamente dice "Delitos contra la seguridad de los medios de transporte y de comunicación". El título no fue reformado, y entiende la doctrina que, desde la modificación del artículo 190, el bien jurídico protegido es la seguridad del transporte naval o aéreo. La seguridad común a la que se refiere el artículo es la de la tripulación.

En cuanto al tipo objetivo, la conducta del autor debe consistir en ejecutar cualquier acto que ponga en peligro la seguridad de los medios de transporte. Insiste la doctrina en afirmar que no se castiga, en el tipo penal básico, el daño real ocurrido a la nave. Es más: la acción no debe haber causado el naufragio o el varamiento, sino que basta con que haya puesto en peligro la nave.

El término "peligro" en la navegación tiene un alcance específico: un buque se encuentra en peligro cierto cuando se halla sin propulsión y no puede maniobrar, con lo que queda a merced de la corriente de las aguas, situación que podría llevar a un accidente e incluso al hundimiento. La mera circunstancia de poner al buque en imposibilidad de realizar maniobra alguna es el peligro al que se refiere el Código Penal.

Por lo tanto, si la autoridad marítima considera que por el margen de seguridad un buque no debe navegar, ello es suficiente argumento para que el capitán esté obligado a obedecer la orden que tiene por objeto la protección y seguridad de la vida humana.

Lo que cabe determinar en este caso es si la conducta del capitán o práctico, o de ambos, ha sido dolosa o culposa, porque no cumplir con la orden recibida por razones de seguridad significa que actuó a sabiendas de que existe peligro, que se puede representar claramente al ser informado de que el margen de seguridad es inferior al aconsejable para tener una navegación franca, lo que, a mi entender, configura un actuar doloso.

No es correcto afirmar que no existe el tipo culposo. La doctrina es conteste de que la forma comisiva se encuentra en el art. 196. Comparto el que el margen de seguridad proviene de datos pronosticados, del Servicio de Hidrografía Naval y la Dirección Nacional de Vías Navegables, que no siempre terminan siendo coincidentes con la realidad, por estar vinculados a factores meteorológicos a veces impredecibles. Allí reside la razón de la intervención de la Prefectura.

Cualesquiera que fueren las razones por las que un buque es puesto en peligro, el capitán que tiene su dirección y gobierno es responsable en los términos del artículo 190 del Código Penal, y es ajustada a derecho la interpretación fiscal.

Por Gustavo Adolfo Laya
Para LA NACION

El autor es abogado y su tesis doctoral está referida a los actos y contratos del derecho de la navegación. Fue profesor de las universidades nacionales de Buenos Aires y Mar del Plata, y de la Universidad del Salvador.

Tanker Owners to Post Losses, JPMorgan Analyst Says

Source: Bloomberg
By Todd Zeranski

July 21 (Bloomberg) -- Teekay Corp., Frontline Ltd. and Overseas Shipholding Group Inc., owners of some of the largest fleets of vessels that carry crude and petroleum products, will post second-quarter losses because a global economic slowdown has cut demand for oil shipments, JPMorgan Chase & Co. said.

“We continue to believe that the weak global demand environment will pressure tanker rates through at least the summer,” Jonathan Chappell, a New York-based analyst at JPMorgan, said in a note to investors today.

Chappell forecast a second-quarter loss for Teekay of 76 cents a share, versus an earlier estimate of a 59-cent loss. He downgraded Teekay, the world’s biggest tanker owner, to “underweight” from “neutral.”

He forecast smaller losses for other tanker owners. Overseas Shipholding’s estimated loss now is 72 cents a share, compared with 82 cents earlier. Frontline may lose 8 cents rather than 16 cents.

Chappell estimated global oil demand would fall 2.1 million barrels a day this year, and the size of the fleet would grow 9.9 percent, exacerbating “the dreaded ‘too-many-ships-for-too- few-cargoes’” market environment.

Oil inventories for developed countries stand at about 62 days of forward cover, 10 days higher than Organization of Petroleum Exporting Countries targets, which may inhibit the group from increasing production, Chappell said.

No Improvement

General Maritime Corp., the second-largest U.S.-based oil- tanker owner, doesn’t see shipping rates improving until 2010 because oil inventories are high and soon-to-be-banned single- hull ships may still be able to operate for 18 months, Chief Financial Officer Jeff Pribor said in a July 17 interview.

Chappell estimated General Maritime earned 15 cents a share in the second quarter, down from an earlier estimate of 22 cents.

The third quarter “will likely be another weak quarter,” Chappell said, as less demand for oil coincides with growth in the global tanker fleet.

“We do not expect favorable rate or earnings-per-share momentum to be a positive catalyst for tanker stocks until late fall, at the earliest,” he said.

Chappell didn’t change his ratings of “underweight” for Frontline, “neutral” for Overseas Shipholding, or “overweight” for General Maritime.

Teekay fell 78 cents, or 4.1 percent, to $18.23 in New York Stock Exchange trading. Overseas Shipholding fell 86 cents, or 2.5 percent, to $33.06. Frontline fell 74 cents, or 3.3 percent, to $21.44. General Maritime declined 40 cents, or 4.6 percent, to $8.30.

CMI Using Simulators to Enhance Training

Source: JIS
The Caribbean Maritime Institute (CMI) is preparing students for professions in the highly skilled shipping and maritime industry, utilising millions of dollars worth of training simulators, which were acquired through a combination of Government and donor funding.

These state-of-the-art devices, which reproduce real life tasks in a safe environment, help to bridge the gap between theory and application.

According to Executive Director of the CMI, Fritz Pinnock, they are ideal training and assessment tools.

"You are able to make a greater assessment, for example, when you put a driver in one of those expensive US$8 million gantry cranes, there are some things that you cannot pick up. When you put him in a simulator, you can scientifically test his dexterity skills, as well as determine whether or not he has the aptitude to operate this type of equipment," he tells JIS News.

He points out that there are errors that can be detected with the use of the simulator, which may not be readily noticeable with the naked eye.

Mr. Pinnock also contends that it is cheaper to damage a ship in virtual reality than in real life. "Also, you can use it for pre-screening. When you employ people, you can put them through the simulator. You can simulate any type of experience you like. You can put them in a hurricane condition, you can put them under stress to see how they manage the situation," he explains.

The institution presently has a bridge simulator, which is the representation of the bridge of a ship on sail; a gantry crane simulator, which shows how containers move from vessels onto land, and how containers are packed at various facilities; and an engine room simulator, which mimics the engine room in different types of vessels. In addition, a machine fault simulator, and hydraulics and pneumatic simulator, are used to train engineers.

A bus simulator is the latest addition to the CMI's recently established Land Transportation School, and it is intended to train bus and truck drivers and eventually taxi drivers as well as other drivers.

Under this initiative, the Institute will partner with the Transport and Works Ministry through the Jamaica Urban Transit Company (JUTC) Limited, the Island Traffic Authority, the Transport Authority, and the Road Safety Unit, to launch a new public transport driver testing course, utilising the simulator.

In an interview with JIS News following the installation of the bus simulator in March, Mr. Pinnock revealed that the initial phase would involve the training of all drivers of the JUTC. It will later be an advanced mandatory testing and certification tool for all public passenger drivers. The Executive Director pointed out that the training would aid in defensive driving and minimise the risk of accidents on the roads.

Academic Director of the CMI, Ibrahim Ajagunna, who notes that the Institute plans to add more simulators, says that the use of these devices has significantly improved the technical skills of the students. "You find that instead of students having to go to sea.to gain the experience, they basically have the hands-on (experience of) different simulators," he says.

He adds that due to the skills attained from the use of the simulators, people from other Caribbean islands and the United States come to the Institute for training.

The CMI provides professional maritime education and training to seafarers, the regional shipping industry, coast guards, maritime administrations and allied industries.

Subjects covered include shipping and logistics; international shipping management; cruise shipping and tourism management; port management; security administration and management; industrial systems operation; logistics and supply chain management.

"The good thing about our academic programme is that we have used the University Council of Jamaica standards in the development of our curriculum. Presently, we are the only institution in Jamaica, probably in the English-speaking Caribbean to offer the type of programmes that we offer at the CMI," Mr. Ajagunna tells JIS News.

He informs that currently, diploma, associate, bachelor, and master's degree programmes are offered, but the intention is to eventually phase out the diploma and associate degrees.

The basic entry requirements for all programmes are English Language and Mathematics, but depending on the particular course, additional qualification may be needed such as a science subject.

The Academic Director says that applicants, who do not meet the entry requirements, are not rejected "as we have preliminary programmes that prepare you to qualify for entry into any of the programmes that we offer."

In the meantime, he reveals that the CMI is working to develop an adult education programme. "There are a vast number of people in the industry with a high level of experience but without an educational background, and as such, we take in this individual as a mature candidate," he notes.

Noting the seamless connection of land, air and sea transportation, the Executive Director informs that "land-based training should be started very soon."

"Not just training the bus drivers and the trailer drivers, but we going to be putting out diploma courses and later bachelor degrees in transportation management and so on," he points out.

To this end, the CMI, in association with Kingston Wharves Limited (KWL), through Security Administrators Limited (SAL); Jamaica Customs Brokers and Jamaica Customs Department, is to introduce two security programmes - a Bachelor of Science Degree in Security Administration and Management, and an Advanced Port Facility Security Officer course.

Addressing a JIS 'Think Tank' on March 26, this year, Mr. Pinnock said that the degree programme aims to provide a holistic approach to security by integrating three modes of transportation. "We are adding the professional component that will address security issues, not just seeing it from the land, but from the sea and the air. The aim is to develop human resources in the maritime sector by equipping them with the academic and practical skills needed," he said.

The Institute is also working to achieve university status in the next few years. "We are now pursuing the International Standard Organisation (ISO) accreditation. We will be the first institution in the entire Caribbean on this side of the world to achieve ISO (accreditation) on our degree programmes," Mr. Pinnock tells JIS News.

There are also plans to roll out a major distance education training system, where courses will be offered online.

The Institute, which has the mission to produce industry-ready leaders through borderless, strategic partnerships, research and application, was established in 1980 as a result of the difficulties encountered in finding crew members to work onboard Jamaica's five ships under the Jamaica Merchant Marines.

Located at Palisadoes Park, Kingston, the CMI has satellite schools in St. Kitts and Nevis, Barbados, St. Lucia, Dominica and Trinidad and Tobago.

Deja dos muertos y tres heridos volcadura de barco brasileño

Equipos de rescate buscan en la cabina del buque para asegurarse de que no hay más víctimas
El exceso de peso hizo girar el navío

Fuente: El Financiero

Sao Paulo, 21 de julio.- Al menos dos personas muertas y tres gravemente heridas dejó la volcadura del barco Carolina del Norte, con 185 pasajeros, en el Río Negro, de Manaus, indicó la Defensa Civil brasileña.

Un niño de unos 10 años y una mujer identificada como Maria Alvarenga Faria, de 71, fallecieron en el accidente, en tanto las tres personas lesionadas fueron llevadas al hospital regional del puerto de Catraia, en la zona sur de la ciudad.

El Cuerpo de Bomberos espera la llegada de una grúa para arrastrar la embarcación, que está parcialmente dentro del agua, informó el diario O Globo en su versión electrónica.

Los equipos de rescate buscan en la cabina del buque para asegurarse de que no hay más víctimas.

El barco había dejado el puerto de Manaus, cerca de las 12:00 horas locales (16:00 GMT), con dirección a Santarém, en Pará, cuando tuvo problemas con el timón, por lo que el navío fue remolcado hasta el puerto de Catraia, en el barrio Educandos, para revisarlo.

De acuerdo con las versiones de los testigos, en ese momento, todos los pasajeros, para huir del sol, se amontonaron en uno de los dos lados del buque y el exceso de peso hizo girar el barco, cayendo prácticamente todos los pasajeros al agua.

El comandante de la embarcación dijo que toda la documentación del buque está en regla y contaba con todos los equipos de seguridad exigidos a bordo.

El barco tenía capacidad para 185 personas y de acuerdo con los pasajeros, cuando dejó el puerto de Manaus estaba repleto.(Con información de Notimex/TPC)

Shipping emissions plan 'stalls'

By Roger Harrabin
BBC environment analyst
Plans to reduce rising emissions from global shipping have faltered at a key international meeting.

The International Maritime Organization delayed a decision to raise the cost of ships' fuel and use the money to help poor nations tackle climate change.

Delegates from developing countries complained that rich nations had reneged on other promises.

Environmental groups criticised the lack of progress, saying that the world could not afford to wait any longer.

When the Kyoto Protocol was agreed, the shipping and aviation sectors were left out because no-one could agree on how the emissions should be allocated.

The International Maritime Organization (IMO) was given the task of finding a way around the problem, but there has been little progress to date.

This week, the IMO's Marine Environment Protection Committee did agree draft technical measures to improve the efficiency of ships' designs.

It also agreed on ways to improve the efficiency of shipping operations.

However, the meeting did not make any progress on the idea of raising the cost of ships' fuel in order to help poorer nations deal with the consequences of climate change.

Environmental groups are frustrated over what they see as a lack of meaningful progress.

"The global shipping industry emits a billion tonnes of CO2 [per year], and that number is on course to double or even triple by 2050," said Peter Lockley, head of transport policy at WWF.

"So far, there is not a single policy in place in the world to limit those emissions," he told BBC News.

"This week, we have been trying to discuss ways in which we can.

"They have made some progress on technical measures but there is still going to be nothing that is compulsory for shipping owners."

Rich nations say they do want a deal that puts up the price of fuel, but some key developing countries are angry that the wealthy states have not delivered on their side of the bargain.

The issue of a fuel levy is likely to be discussed again in the autumn during the full meeting of the IMO.